2013/02/06

Poprawa przepływu powietrza w clearomizerze typu Vivi Nova/MTV, Slim, CC Vison.





 Jeżeli ktoś ma problemy z cugiem w clearomizerach typu vivi nova/slim/cc vision i klonach (inaczej ciężko się "ciągnie") mam propozycje jak to uskutecznić. Znacznie to poprawia przepływ powietrza w clirkach.

Co nam będzie potrzebne:
- dolny kap od clearomizera;
- frezy diamentowe / wiertla;
- narzędzie do nich, albo i nie;
- pin środkowy od zespołu grzewczego.

Sama przeróbka trwa około 20min, bez elektrycznego narzędzia. Albo materiał z którego jest wykonany clirek jest bardzo miękki, albo mam nadludzką siłe :)

1. Demontaż pinu środkowego wraz z uszczelką - wypychamy pin od strony gwintu od zespołu grzewczego. Na potrzeby zdjęć wykonywałem to w klonie. Uszczelka w Vivi od Visiona jest koloru białego oraz jest twarda. Jak widać na zdjęciu, z klona jest półprzezroczysta i bardziej wrażliwa na uszkodzenia. Radze na nią uważać, bo ciężko będzie ją dosztukować w razie jej uszkodzenia.




2. Po demontażu zaczynamy od poszerzenia otworu przy gwincie.


3. Następnie wykonujemy to w pinie środkowy clirka.


4. Na samym końcu przystępujemy do przerobienia pinu od zespołu grzewczego. Usuwamy kombinerkami "cycka", oraz powiększamy otwór.


Teraz montujemy wszystko. Najpierw uszczelka do dolnego kapa, potem pin środkowy clirka, a na sam koniec pin od zespołu grzewczego. Ja rozwierciłem tak otwór, że później musiałem stosować mesh w kanale powietrznym aby zmniejszyć cug. Więc ostrożnie z tym!

3 komentarze:

  1. fajne, szkoda ze mało fotek, przydało sie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, ale nie ma co tu już fotografować. Jest to na tyle prosta konstrukcja w przerobieniu, że każdy po rozebraniu swojego clirka zrozumie o co chodzi :)

      Usuń
  2. Ja Zrobiłem to troszkę inaczej i zastosowałem pin + od CS3 ale musiałem rozwiercić sam koniec pinu + clirka Visione CC oraz zrobić małe ok 1mm rowki po obu stronach wykonanego otworu gdyby ewentualnie pin + clirka Visione CC się przesunął i przysłonił swoją ścianką kanał powietrzny pinu + grzałki.

    OdpowiedzUsuń